Week 3 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van emmamerelopreis - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van emmamerelopreis - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Emma & Merel

04 Maart 2008 | Spanje, Valencia

Buenos Dias!!!

Aangezien er een aantal bezorgte ouders waren die dachten dat we van de aardbodem verdwenen waren, hebben we besloten om de zon te laten voor wat hij is en onze week 3 met jullie te delen.

Waar waren we gebleven. Ons laatste bericht was in Barcelona en daarna zijn we vertrokken naar Valencia. We hadden hier een ontzettend luxe appartement met 2 slaap- en badkamers, een balkon en een riant zwembad!! Zaterdagavond zijn we daar aangekomen en hebben ons gesettled. Zondag was een beetje druilerige dag dus zijn we na heerlijk te hebben uitgeslapen en te hebben ontbeten in ons paleis, de buurt gaan ontdekken.
We hebben toen heerlijk geproefd van de Olivaanse Rosé, waar we zaten was dus Oliva. Na 1,5 flessen rosé hadden we de moed bij elkaar geschraapt om een duik te nemen in het zwembad. BRRRRR, viel even tegen. Op slag nuchter, dat was het voordeel!!
Maandag hadden we heerlijk droog weer en het zonnetje liet zich ook geregeld zien. We zijn naar Gandia gegaan en hebben hier een dagje vertoefd. Op de terug weg hebben we heeeerlijke sinaasappels geplukt tussen de hoeren. Nou echt niet normaal, die staan gewoon in bosjes langs openbare weg!
Dinsdag!! CHAMPAGNE DAY!!! Nou hier hoeven we waarschijnlijk niet veel over te schrijven, spreekt voor zich! Na 2 flessen in de volle zon te hebben gedronken, lagen we rond half 8 te knorren (letterlijk en figuurlijk, he Merel)!!
Woensdag zijn we met een klein katertje, nee dat viel mee door de vitamine
B-complex en paracetamol adviezen van mamma, naar Valencia gegaan en hebben de stad bezocht. Een wandelingetje gemaakt langs het strand en heeeerlijke tapas gegeten onder het genot van een karafje Sangria, we konden er niets aan doen maar halve karaffen kennen ze hier niet;)
Donderdag! ALCOHOLPROBLEEEEEM!! Wat nu!?? Helaas was het weer niet zo mooi en zijn we opzoek gegaan naar een (verrassend) grote overdekte mol (lees:mall). Gelukkig 2 bikinis, 3 broeken en een aantal hempjes rijker, hadden we ECHT nodig hoor mam, zijn we terug gegaan om ons te schamen in een hoekje dat we wederom weer wat hadden gekocht, hihi.
Vrijdag heerlijk ontbeten op het balkon om vervolgens weer naar de mol te rijden om onze aankopen te ruilen en in te korten:). Emma vervolgens 30 minuten buitengesloten aangezien Merel haar telefoon het had begeven voor 2 uur en haar niet hoorde roepen en we maar 1 sleutel hadden.
´s Avonds zijn we gaan wandelen door de buurt en hebben een heeeerlijke maaltijd gebrouwd.
Zaterdag nadat we de meeste spullen hadden gepakt, het appartement hadden gepoetst en klaar voor vertrek naar de volgende bestemming, hebben we even (in de volle zon en bikini) gew8 tot de eigenaar ons eruit kwam schoppen.
Toen zijn we vertrokken naar Granada, gelukkig was het 4 uur ipv 2 rijden, dus het was weer n8werk. Nee, we waren er netjes om half 9 dus precies op tijd om Tapas en Sangria te gaan proeven in Granada. Daarna hebben we ons in het n8leven van Granada gestort en hier tot in de vroege uurtjes alle Spaanjaarden gek lopen maken en wilde dansjes gemaakt!
Zondag werden we om half 2 wakker, tja, lagen er dan ook pas om 6 uur in. Heerlijk fris en fruitig zijn we naar de Alhambre geweest. Hier lekker rondgewandeld en hebben zo een beetje heel Granada gezien. Echt een aanrader, hele leuke en indrukwekkende stad!
Maandag vroeg opgestaan omdat we om 10:00uur het hostel moesten verlaten. We zijn naar Marbella gereden! Toen we het appartement betraden werden we weer verwelkomd door een te mooi en luxe complex met zwembad en dat moest gevierd worden!! jaja champy kwam weer langs!
Vandaag, dinsdag, zijn we naar Malaga gegaan. Hier hebben we weer de hot spots gezien!!
Jullie zullen wel denken dat we niets anders doen dan zuipen en zonnen, maar dat is echt niet zo. Winkelen doen we ook! Nee we zien een hoop en vermaken en genieten volop! Morgen gaan we een bezoek brengen aan Mijas, schijnt een leuke stad hier in de buurt te zijn. Nu gaan we nog even langs het strand een romantische wandeling maken onder de **hemel!
Helaas is het weeeer niet mogelijk om er foto´s bij te plaatsen vanaf hier dus dat doen we morgen!! (willen natuurlijk onze aankopen met jullie delen)!!
We kijken alweer uit naar jullie leuke en lieve reacties en tot de volgende knoop!
Besos!

• 04 Maart 2008 - 20:15

MB:

yeahhh ben de eerste, na al wat mail contact, toch nog maar ff meer, ziet er super uit!! geniet ervan, ben jaloers. Heerlijk al die alcohol haha!!! niet te gek doen hoor, dadelijk moet je nog afkicken
    have fun allebei
    dikke kuss

• 04 Maart 2008 - 23:07

Annegien:

wowhowow ik ben de tweede!!!!!

Super verhaaltje weer. Ben jaloers hoor, lekker zonnetje! Ik mail je snel weer lieverd.

Dikke kuss Annegien

• 05 Maart 2008 - 01:52

Katja:

Derdtssst! Em, ik ga je mailen! X

• 05 Maart 2008 - 07:58

Sandra :

En hier is nummer vier!! Leuk om jullie verhalen te lezen meiden, lijkt me heerlijk zoals jullie leven. We missen je hier hoor merel bij avenance. En als je terugkomt ben ik er niet meer, maar gaan zeker nog een keer afspreken. Heel veel plezier nog en geniet er lekker van.

Sannie

• 05 Maart 2008 - 10:06

Sop:

Haaay!

Ohhh! Alhambra is leuk he!! waauwww enne zijn jullie al op stad geweest in Granada 10? dat is een vet mooie discotheek, een omgebouwd theather ofzo.. Merel, jij wilde nog tips, maar de grootste tip is dat je naar Tarifa moet gaan! dat is echt geweldig!1 en Sevilla natuurlijk ook!!
    Nou geniet van de zon en de alcohol!!
    X SOp

• 05 Maart 2008 - 10:10

Steef:

jajajaja heerlijke cultuursnuivers:) laat nog maar een flesje doorkomen he meer. Daar zijn jullie niet vies van... hoezo relaxt: chillen, zonnen, zuipen shoppen What else does a girl want... kussss

• 05 Maart 2008 - 12:08

Sarah :

drank, zon, drank, cultuur, drank, shoppen, drank, zwemmen, drank! Klinkt goed. Ben nu echt jaloers ;-)
    Dikke zoen op je blote billen

• 05 Maart 2008 - 12:39

Laura V.:

hey emma, ik heb nu al zin in de volgende knoop! en je mag echt niets terugbrengen naar de winkel hoor! dat is een goude regel: Wat je koopt, moet je houden! dikke kus laura

• 05 Maart 2008 - 16:17

Mees:

Chica's!

Ik verwacht natuurlijk wel een zelfgebrouwde LITER karaf Sangria wanneer jullie weer terug zijn! Klinkt echt heerlijk! Gister sneeuwde het hier, hoeze Raar?! Geniet er dus maar lekker van! Ben blij Meer dat je gelukkig nog niet helemaal immuum bent geworden voor de alcoholica. Alhoewel ik bang ben dat volgende x ik als enigste na een paar wijntjes zit te giechelen als ik het zo lees Hihi..!
    Kus

• 05 Maart 2008 - 17:04

Annemarie:

Fijn dat 't zo goed gaat! Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. Enne.... proost!

• 05 Maart 2008 - 18:38

Jane:

He dames, Wat een heerlijk bericht weer, ik zou bijna een enkele reis naar jullie boeken en lekker gaan mee feesten :-)
    Geniet maar lekker, zodat jullie later veel later, je kleinkids kunnen vertellen wat jullie hebben uitgespookt!!
    Ik kijk al weer uit naar jullie volgende bericht!!
    Nog veel plezier en tot ooit xxx.

(eigenlijk wilde ik wachten tot ik nr 10 was, maar die eer laat ik aan een ander :-) )

• 06 Maart 2008 - 08:10

Noor:

Hey lief, super leuk je verhaal weer te lezen!! En ik hoorde dat je 5 mei weer in town bent voor een popje ? Kussen

• 06 Maart 2008 - 08:18

Marie Anne:

Hallo meisjes
    Leuk om te lezen dat onze adviezen nog ergens toe leiden!!!!Ik wist niet dat je wel een foto van je auto had gemaakt.Het is echt om te huilen maar wel goed dat je hem hebt gemaakt.Leuk voor later om aan je kleinkinderen te vertellen!!!!!
    Ga zo lekker even de stad in om kleren te kopen!!!!!Want ik heb echt niets om aan te trekken.Veel plezier nog en pas op voor alcohol en te veel zon.Hele slechte combinatie.
    Liefs en kus mamma

• 06 Maart 2008 - 20:17

T.tap:

Wat een mooie reis maken jullie en die appartementen die lijken wel allemaal fantastisch, hadden jullie dat van te voren geboekt of zomaar onderweg tegen gekomen ? Mag ik vragen hoe duur ze zijn, ik heb ook wel zin in Granada en Malaga. De foto's bekeken, die auto zonder wielen is toch wel heel treurig, niet te geloven dat je dat allemaal al tegenkwam. Gelukkig gaan jullie lekker in mooi weer en lekkere champagne. Heerlijk om zo veel te zien, tot de volgende keer, liefs van t.tap

• 07 Maart 2008 - 06:52

Ike:

Merel wat heerlijk! Super veel plezier voor alletwee en Koninginnedag gaan we los!!!!!!!!!!!

xx

• 09 Maart 2008 - 10:32

Pappa:

Lieve meiden,
    Leuk dat jullie het nu rustig hebben met alleen maar genieten.
    Oma was blij met je telefoontje. We hebben gegeten bij de nieuwe La Ronde. Was toch wel anders.

liefs pappa

• 09 Maart 2008 - 12:11

Pappa:

We maken ons wel zorgen om jullie drinkgedrag. Het drinken onder jongeren is in Nederland inmiddels een groot probleem. Een gewoonte is makkelijker aan- dan afgeleerd. Het is bekend geworden dat regelmatig drinken blijvende hersenschade geeft en kwalitatief minder goed funktionerend beoordelingsvermogen. In de praktijk kom ik dat heel vaak tegen. Proost en heeel veel liefs, Mappa.

• 09 Maart 2008 - 13:20

Renuka:

hi leuk al die grappige en mooie verhalen. fijn dat alles goed gaat, maar wat hoor k nu?, komen jullie eind mei alweer trug? n maand eerder toch? xxxxxxxx

• 11 Maart 2008 - 10:17

Laura:

Liefjeeess!!
    Supah supah!! Die foto van die auto is GEWELDIG!.. Lullig voor jullie toen maar nu kun je er toch wel om lachen?.. ;)

Veel plezier nog dikke kus!!! Lau

• 14 Maart 2008 - 14:51

Yvonne:

Hoi meiden,
    Nu pas tijd om jullie verslag te lezen. Ik moet zeggen: het zijn leuke verslagen en...je krijgt er dorst van.
    Geniet ze,
    groeten