Week 6 tot en met 8 - Reisverslag uit München, Duitsland van emmamerelopreis - WaarBenJij.nu Week 6 tot en met 8 - Reisverslag uit München, Duitsland van emmamerelopreis - WaarBenJij.nu

Week 6 tot en met 8

Door: Emma & Merel

06 April 2008 | Duitsland, München

Lieve trouwe volgers van ons avontuur,

hier zijn wij dan weer na weer vele avonturen te hebben beleefd en weer zo een 2000 km verder.
Ten eerste hopen wij dat jullie allemaal een leuke en gezellig Pasen hebben gehad met veel sneeuw en lekker koud! Wij hebben niet erg veel meegekregen van dit alles maar wel heeeerlijk aan het strand bij Nice gelegen en genoten van de Jaquars in Monaco! We zijn er een dagje op uitgetrokken naar Grasse waar we onze neuzen hebben verwend in een parfummuseum. Vanuit Grasse zijn we door de bergen gereden naar Digne. Hier zijn we helaas nooit aangekomen want het bleek zo een 150km verder te zijn en dat was net iets te ver. Hierna hebben we besloten om een film van Nice by night te maken om aan jullie te laten zien als we (ooit) terugkomen.
De volgende dag zijn we weer naar Monaco gegaan om een bezoekje aan het casino in Monte Carlo te brengen. Bijna onze filmcamera kwijt want hoezo, mag je hier niet filmen??!!! Wel met een winst van 6,40e het casino verlaten om hier uitgebreid van te genieten met een lunch!
Italie woensdag 26 maart: we besloten toch even een dagje door te brengen in Italie en dachten aan Turijn. Jaja, is weer eens wat anders. We hadden nog niets geboekt om te slapen maar gelukkig was er een koppel bij het Turijnse Infopunt die ons een handje wilde helpen. En hoe!!?? Na 2 punthoofden verder hadden we een B&B bij een fossiel van zo een 189 jaar jong. Het was meer 1 B. De 2e B was in geen verre verste te vinden. Nee het was opzich wel prima om te slapen, dachten we. Terwijl hij 's nachts kienavondjes hield met zijn evenoude fossielvrienden, probeerden wij de laatste tekenen van ontstekingen weg te slapen!
Vrijdag 28 maart. Nadat het hele fossielencomitee ons had uitgezwaaid zijn we doorgereden naar Bern. De stad van de beren. Hier hadden we een hostel op 3 min lopen van het centrum. Deze avond was het ook nog eens museumn8 dus we vielen met onze neus in de beren, uuummm, boter. We hebben de Zwitserse Bank, Einstein Hause, Bundeshaus en Paul Klee activiteitencentrum bezocht. Tot slot gingen we nog 1 drankje doen in een gezellig cafeetje ondergronds. Uhmmm, wel verd8 veel kerels zeg! Kan niet erger zou je denken maar ondertussen waren we beland in een gaycafe:)
Zaterdag 29 maart hebben we te voet Bern bekeken en de 2 welbekende beren een bezoekje gebracht. Na deze indrukwekkende dag hebben we uitgebreid zitten kaasfonduen om tot slot een uurtje mee te pikken van het Zwitserse uitgaansleven onder het genot van DJ Bern. Na deze 'drukke' avond komen we in het hostel en zien tot onze schrik dat de klok een uur vooruit ging, dat was wat minder aangezien we om 10 uur moesten uitchecken en het toen al 6uur in de ochtend was maar na 3extra sterke expresso's, keken we weer fris en fruitig strak uit onze ogen om de trip door te zetten naar Innsbruck. Hier hebben we de 1e dag niet veel gedaan aangezien we even moesten bijkomen en dit onszelf hard gunde.
Maandag 31 maart zijn we met een gondel naar boven in de bergen gegaan waar we heerlijk hebben gewandeld in de sneeuw. Door de bergen naar beneden gewandeld naar de AlpenZOO. Het was een bijzondere avond want deze avond heeft Emma voor het eerst Sushi gegeten, en of ze er van genoten heeft!!!
Dinsdag 1 april gingen we voor de zekerheid toch nog even langs de Opelgarage aangezien er een vreemd geluid van de auto kwam (sinds dat de banden gejat zijn en er nieuwe op gemonteerd zijn). En jullie mogen van geluk spreken want we hadden geen 700km zo door kunnen rijden zonder een band te verliezen!! En dit is geen 1 aprilgrap!
Maar laten we de pret van dit verhaal niet bederven, 4 uur later was het helemaal gefixt en zijn we met volle moed doorgereden naar onze volgende bestemming Salzburg. Hier hadden we gelukkig een slaapzaal:Dorm van 8. Is ook wel eens leuk met andere op een kamer na 7 weken (dachten we). Avond 1, wij komen aan om 0:00uur en werden verwelkomd door een ontzettende verfrissende kotslucht. (de volgende dag hoorden we dat er echt iemand had gekotst, jammie) en iedereen lag al op 1 oor. Okee, klim dan maar eens rustig naar het bovenste stapelbed;). Na een niet al te lange n8 zijn we de ' Sound of music tour' gaan rijden. Want jaja, deze is opgenomen in Salzburg. We hebben alle hotspots uit de film gezien en zelf (wat niet toegankelijk was) het huis van Von Trapp bewonderd. Deze dag hebben we afgesloten met een kiekje in het Mozarthuis en lekker bij de Griek gegeten. Hier hebben we 4 leipo's ontmoet en een gezellige avond mee gehad. Komen we weer aan in de darm, was het eerste wat wij deden, het raam openzetten. We hadden ondertussen een nieuwe roomy die het niet zo in dank afnam en het raam met dezelfde snelheid weer dichtdeed. We hoopten op een rustige nacht met iets meer uurtjes slaap maar dat bleek niet (raam open, raam dicht, raam open enz). Die vrouw bleek knettergek. Mediterend met een zaklampje tussen haar billen, heeft ze ons de hele n8 wakker gehouden. Merel sliep boven haar en d8 dat ze gestoken zou worden met een mes en Emma hield de hele n8 de w8, wat zijn we toch lief voor elkaar he. De volgende ochtend werden we ontwaakt door sneeuw en zijn we rustig aan vertrokken naar Wenen. Donderdag hebben we eerst wat gewinkeld en s avonds lekker lui gehangen met een pizza voor de buis. Even geen dorm meer maar een cheap hotel. Vrijdag zijn we on tour geweest door Wenen. We zijn het winter- en zomerpaleis in geweest en met een treintje door de hoffelijke tuinen gereden. Democratisch hadden we besloten dat we weer eens met de beentjes van de vloer moesten en hebben tot in de vroege uurtjes gedanst in de club 'Passage'.
Met een broodje kebab als ontbijt, hebben we de 1e of was het al de 2e??metro teruggepakt. Aangezien wij ook niet meer de jongste zijn, moesten we de hele zaterdag bijkomen tot 16:00u. Heerlijk uitgerust en helemaal netjes in pak gehezen, zijn we naar een concert van Mozart en Strauss geweest. Want een bezoekje aan Wenen is niet compleet zonder dit!
En dan vandaag, zondag 6 april, zijn we beland in Munchen. Weer een cheap hotel opgezocht en vanmiddag rondgewandeld over de mooie pleinen en gezellige straatjes van deze stad.

Liebe allemaal,
het zit er weer op voor vandaag. We hebben een aantal nieuwe foto's geplaatst. We kijken nu al weer uit naar jullie lieve en leuke reacties en wij denken aan jullie allemaal!!
Heel veel liefs en kusjes van ons!

• 06 April 2008 - 19:29

Jos & Martine:

wat een geweldige avonturen; gelukkig niet alleen in de avonduren; dank voor de kaart uit oostenrijk. wat een feest om de sound of music te vervolgen

i was 16 going on 57
    groet en x

• 06 April 2008 - 19:32

Jos:

vandaag Willem gedoopt, prachtig feest, bompa verheugt zich op jullie komst fleur hem maar wat op, jij niet je zus
    x

• 06 April 2008 - 19:39

Jeroen:

Dat gaat snel door Europa. Dacht dat jullie van plan waren om door Italie (werken) te gaan. En andere manier van overnachten is www.couchsurfing.com
    Have fun!

• 06 April 2008 - 20:21

Annegien:

Hey lieve Merel, nou nou jullie vliegen wel snel overal door heen. Haha wat gaaf allemaal weer al die avonturen. Geniet er lekker van. En hou ons op de hoogte.

Dikke kuss Annegien

• 06 April 2008 - 20:55

Yvonne:

Tjonge, niet verkeerd! En wat en verhalen weer.
    Groetjes en een goede reis

Yvonne

• 07 April 2008 - 00:06

Katja:

Haha, die apen zijn cool! Wat een raar verhaal van Emma aan de sushi. Vermaak jullie in Munchen. Tjuus!

• 07 April 2008 - 07:40

Sarah:

Lekkere wieven zijn jullie ook he!
    Nog ff Duitsland rondtouren en dan langzaam terug naar NL om elkaar met queensday in de armen te sluiten!!!!
    Dikke zoen

• 07 April 2008 - 07:46

Timo:

Hehe aan de sushi geweest hoor! :P En hoe beviel het?! Leuke verhalen allemaal zeg! Jullie genieten er goed van! Ga vooral zo door!
    kus

• 07 April 2008 - 07:58

Hendrik Visser:

He Merel,

Wat een geweldige verhalen weer zeg! Jullie hadden wel een nacht bij mijn tweelingbroer kunnen logeren. Die woont namelijk vlakbij Wenen. Voor het geval je het nog niet had gehoord, ook ik ga weg bij Avenance. Dus ik ben bang dat we elkaar hier in ieder geval niet meer zullen treffen. Per 1 juni aanstaande begin ik in de wijnhandel in Waddinxveen, dus mocht je bij je terugkomst dorst hebben en zin hebben in een goed glas wijn, dan ben je altijd van harte welkom daar. Veel plezier nog met jullie reis en hou me op de hoogte.

Groetjes Hendrik

• 07 April 2008 - 08:04

Sop:

Meer, staat je goed die aap op je hoofd:)

Nog superbedankt voor je lieve kaartje! hij hangt op de koelkast! Enne ik ben er met koninginnedag helaas niet bij, maar misschien met bevrijdingsdag?

Geniet nog even van jullie avonturen en pas op voor al die gekken om je heen haha!

Kus Sop

• 07 April 2008 - 08:48

Anna B:

heej Em!

`nice stories! gegege.. je hebt hier nog geen plato reunie gemist.. Ik denk dat we misschien wel een leesmiddag kunnen houden en jou boekwerk kunnen voorlezen, dan ben je er toch een beetje bij ;)

Ben erg jaloers btw op al je avonturen!

tot later!

`Xx Anna

• 07 April 2008 - 10:15

Noor:

Hey ladies, een zaklamp tussen de billen ?? hmmm ... Fijn te horen dat het alemaal goed gaat, leuk jullie verhalen te horen. NOOR HEEFT HAAR RIJBEWIJS GEHAALD! Tot op het popje, kussen

• 07 April 2008 - 10:15

Annemarie:

Klinkt nog steeds allemaal erg goed. Wat gaan jullie trouwens snel! Klopt jullie planning nog steeds? Groetjes en veel plezier!

• 07 April 2008 - 10:24

Laurens S.:

Nog steeds jaloers. Klinkt echt als een fantastische roadtrip!!

En bedankt voor je kaartje!

Kus Lau

• 07 April 2008 - 12:07

Fleur1:

Lieve schatjes,

Wat een super verhalen weer. Jullie zijn wel goed bezig zeg ook nog een beetje serieus doen zozo!!!

Geniet nog lekker van de laatste daagjes.

XFLEUR

• 07 April 2008 - 12:26

Puckie:

Gezellie daar bij jullie, vooral met die hunks op je nek!!! HihiAhAh

Kus Kus

• 08 April 2008 - 00:27

Janine:

Hey Em,

Toffe foto!! Hoe heet je nieuwe vriend?
    Bn benieuwd! Ben Q-day vrij, dus dan hoop ik al je mooie verhalen te horen! Have fun lief, dikke kus Sjaan

• 08 April 2008 - 00:28

Janine:

Hey Em,

Toffe foto!! Hoe heet je nieuwe vriend?

• 08 April 2008 - 11:36

Marie Anne:

Lieve meisjes
    Wat een herlijk verslag weer.Die apen zijn echt brutaal.Maar wel lekker warm.
    Wat grappig om de "Sound of Music"tour te doen.Hebben jullie ook gedanst in de bergen?Lieverds veel plezier verder en tot vrijdag.
    Liefs en kus mamma

• 08 April 2008 - 14:06

Beth:

hahha who's the monkey!!??? super leuk meiden! ziet er top uit. en jullie zijn echt aso bruin he, ben jaloers, mijn witte velletje kan ook wel wat zon gebruiken!!
    super verhaaltje,
    geniet er nog van en kijk uit naar de volgende avonturen
    dikke kussss

• 09 April 2008 - 17:45

Laura:

Hey meiden, en hoe zit het nou met Gibraltar??? ik neem aan dat jullie de aaop zo genoemd hebben.. Kwam hij zomaar op jullie geur af???
    Wel cool hoor nog steeds!

Dikke kus laura villouta aguilera

• 09 April 2008 - 20:17

Ike:

Hi chicks nice pic's :) xx

• 10 April 2008 - 17:53

Steef:

chica´s wat weer een lekkere story!! hoe was wien, dion heeft daar gezeten dus heb er ook heerlijk rondgedareld... lekker loss gegaan en daarna in de U-bahn beland:) wat is jullie nieuwe destination, lekker tussen de bierfeesten in deutschland hossen. have fun, kussen

• 10 April 2008 - 20:39

Irene (van R):

Heee Meer en Emma,
    Leuke verhalen en very nice pics!! Wat gaaf dat jullie toch zoveel zien!! Heel veel plezier en tot k-dag/nacht!! Kus Ireen

• 11 April 2008 - 11:50

Ttap:

Eindelijk je echte familie gezien, een byzondere gelijkenis, breng hem maar thuis, ik wil wel eens op hem of haar passen, veel liefs van t tap

• 14 April 2008 - 19:57

T.tap:

emma ik vind je aapje zo leuk, bewaar je de foto voor me?
    Het ga je goed lieverd, veel plezier en avontuur op een leuke manier natuurlijk, veel liefs van je t.t.ap